مقالات

به جرات می توان گفت مسائلی که در مورد پارکت مطرح می­شود بیشتر به افسانه شباهت دارد.

افرادی که کوچکترین اطلاعاتی از چوب ندارند ولی در مورد این متریال پیچیده نظر کارشناسی میدهند و شایعاتی بی پایه و اساس مطرح می­کنند فارغ از اینکه از نزدیک آن را لمس کرده باشند. اکنون خواهشمندم  مطالب نوشته شده ذیل توسط شرکت البرز پارکت با 28 سال سابقه در این حرفه را مطالعه فرمایید

مزایای کلی

هر نوع چوبی ذاتا عایق حرارتی است

پارکت نیز به مثابه عایق حرارتی عمل کرده و از پرت حرارتی جلوگیری میکند . ذات چوب در تابستان خنک و در زمستان گرم است.

هر نوع چوبی ذاتا عایق صوتی است

پارکت نیز به مثابه عایق صوتی عمل کرده و از خروج صدا جلوگیری میکند. به همین دلیل بسیاری از استودیو های موسیقی و ضبط صدا از این متریال استفاده می کنند .

مقاومت در برابر سایش

پارکت های چوب در برابر سایش بسیار مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل با خیال راحت می توانین در فضاهای اداری- تجاری ، فضاهای عمومی و همچنین سالن های ورزشی استفاده می شود. شایان ذکر است شرایط نصب پارکت در داخل سالن ورزشی با خانه متفاوت است

ارزش افزوده ملکتان

با انتخاب و نصب پارکت چوبی می­توانید ارزش ملکتان را بالا ببرید. پارکت یک نوع کفپوش خاص است که از دیرباز در کاخ ها و ساختمان های مهم و لوکس بکار می­رفته است که محل قرار و بازدید بزرگان بوده است. امروزه نیز پارکت های چوبی در ساختمان هایی بکار می­رود که فروشنده و خریدار از ارزش آن مطلع هستند

 

 

دامنه وسیع انتخاب

یکی دیگر از ویژگی های مهم پارکت، تنوع آن است. با توجه به شرایط متفاوت جغرافیایی در سراسر جهان، پوشش های گیاهی و جنگلی نیز متفاوت هستند که این امر موجب گوناگونی فراوان می شود. از بامبو در چین گرفته تا ایروکو افریقایی، بلوط فرانسه و کانادا و همچنین ایپه در آمازون همگی قابلیت پارکت شدن را دارند. حال گونه های بومی هستند که حتی از یک جنس هستند ولی در اقلیم های متفاوت، طرح و نقش خاصی دارند.

خاص بودن (تکراری نبودن)

 با توجه به ذات چوب نمیتوان هیچ پارکت تکراری را پیدا کرد. همین موضوع سبب حس خستگی ناپذیری افراد خانه شده. گره ها، رگه ها و رنگ و بافت هر  تایل پارکت، با دیگری متفاوت است.

 

حال به مشکلاتی که امروزه با پیشرفت تکنولوژی صنعت چوب حل شده است:

زمان نصب

در گذشته سرعت نصب و فینیشینگ پارکتها بالا بوده است اما امروزه بسیاری از این مراحل در کارخانه انجام شده و فقط نصب ان می ماند. بطوریکه سرعت نصب پارکت با سرعت نصب لمینت برابر است.

قیمت بالا

اگر فاکتور زمان  و دوام را در نظر نگیریم پارکت قیمتی بسیار بالا دارد اما با در نظر گرفتن دوام و مدت زمان استفاده  از آن به این نتیجه می­رسیم پارکت بسیار ارزان است. شایان ذکر است عمر مفید پارکت 80 سال و لمینت نهایتا 10 سال است. همچنین پارکت قابلیت بارها نو شدن و تعمیر را دارد در صورتیکه لمینت فقط تعویض دارد.

 تغییر رنگ

 در گذشته به دلیل کیفیت پایین رنگ و لاک، قسمت های آفتاب تابیده شده پارکت نسبت به  سایر نقاط رنگ­پریده می­شده است . اما صنعت رنگ موجب رفع این کاستی­ها شده است.

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج