مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است

  • ضد آب نبودن

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است و در گذشته از معایب پارکت های چوبی بوده است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین صنعت چوب پارکتهای بسیار مقاومی در برابر رطوبت ساخته شدخ است. به عنوان مثال پارکت های مهندسی شده از یک زیر سازی بسیار محکم و حتی ضد آب تشکیل شده است. این زیر لایه خود از چندین لایه نازک به هم چسیبده شده تشکیل شده است. این ویژگی موجب می شود پارکت­های مهندسی شده را بتوان با خیال راحت در سیستم های گرمایش از کف مورد استفاده قرار داد. همچنین نوع چسب و لاک نیز نسبت به گذشته بسیار تغییر یافته است. چسب های پلی یورتان در برابر رطوبت و حرارت بسیار مقاوم است و همچنین لاک های جدید ، کاملا پارکت ها را ضد آب میکند. این لاک ها مخصوصا پلی یورتان پایه آب پارکت را هم در برابر رطوبت و آب و هم خط و خش مصون می دارد. همچنین لاک گیاهی که در طیف های متفاوت وجود دارد پارکت را آبگریز کرده و از نفوذ آب به عمق چوب محافظت می­کند.

  • گرمایش از کف

یکی دیگر از ویژگی های پارکت، ناسازگاری با سیستم گرمایش از کف بود. البته از همان زمان نیز علت این ناسازگاری، نشتی رطوبت از بین اتصالات لوله ها، ناکارآمدی گرمایش از کف و بالطبع بالابردن دمای لولها برای جبران این مسئله و سپس آسیب رساندن به پارکت ها بوده است.

اما امروزه هم سیستم های گرمایش از کف پویا شده اند و هم پارکتهای مهندسی شده اصطلاحا "ضد رطوبت" هستند . بنابراین امروزه سیستم گرمایش از کف هیچ آسیبی به پارکت هایتان نمیزند.

  • تغییر رنگ

همانطور که  در بالا ذکر شد، لاک و سایر پوشش های پارکت بسیار کارآمد و قوی شده اند به

 نحویکه دیگر از تغییر رنگ پارکت در برابر نور آفتاب خبری نیست. مسئله ایی که در گذشته یک امتیاز منفی برای پارکت بوده است اما امروزه حل شده است. همچنین طیف رنگهای مختلف، نوع پایه رنگ و لاک و سایز جزئیات بسیار متنوع شده و همچنین کارایی آنها افزایش پیدا کرده است.

  • حساس به خط و خش

این مسئله نیز در گذشته یک امتیاز منفی برای پارکت تلقی می شده است اما امروزه به لطف پوشش های خاص پارکت، این مشکل نیز حل شده است. علاوه براین پارکت تمام چوب خاصیت بازیابی مجدد دارد. یعنی اگر خط و خش بسیار شدید باشد میتوان پارکت را با سمباده به چوب رساند و مجدد رنگ آمیزی شود.

 

  • بالابودن هزینه ها

در کل بالا بودن هزینه های پارکت از گذشته وجود  داشته است و موجب میشده قشر خاصی از این نوع کفپوش طبیعی در منزلشان استفاده کنند. همانطور که در گذشته پارکتها بیشتر در قصر ها ، کاخ ها و همچنین کلیسا مورد استفاده قرار میگرفت. اما امروزه به لطف پارکتهای مهندسی شده و یا پارکت های روکش طبیعی این مسئله نیز حل  شده است. همین موضوع سبب مقرون به صرفه شدن پارکت تمام چوب نسبت به سایر متریال ها شده است. البته پارکت های روکش طبیعی با مغزی اچ دی اف و یا پلای وود بیشتر در کلاس پارکت لمینت قرار میگیرد. این گروه از محصولات در مقایسه با لمینت ظاهری کاملا طبیعی داشته و در برابر خط  و خش و رطوبت بسیار مقاومند.

 

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج