مقالات

محصولات البرز پارکت

البرز پارکت یکی از فعالیترین کارخانه های صنعت چوب است که از سال 1372 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد. این کارخانه با دارا بودن 2 خط تولید پارکت های سایز متوسط (استریپ) و یک خط تولید پارکت های

سایز ریز (کشوری) از کمپانی weining  آلمان در عرصه صنعت چوب فعالیت میکند. میتوان کارخانه پارکت کشوری را نام قدیم البرز پارکت نامید با توجه به تعطیلی پارکت کشوری در سال 1384، البرز پارکت توانست خط های تولید پارکت های تمام چوب را احیا و همچنین خط های دیگر را طراحی و فعال کند. سایر دستگاه ها و ماشین آلات موجود مربوط به باورک سوئیس  Bauwerk میباشد که یکی از 5 تولید کننده بزرگ پاکت تمام چوب در دنیاست. از سال 1339 همزمان با تاسیس پارکت کشوری، ماشین آلات مورد نیاز از همان کارخانه خریداری و تجهیز شد. این کمپانی در ابتدا با نام BW فعالیت کرده و بعد از انقلاب به پارکت کشوری تغییر نام داد. بسیاری از مواد اولیه  و محصولاتی مانند ترموودها، پارکت های مهندسی شده (engineered )، پارکت های سالید سایز بزرگ (plank)، رنگ و پوشش های گیاهی پارکت، البرز پارکت از خارج و حدود 30 درصد از داخل کشور تامین می شود. در این مطلب قصد داریم محصولات این کارخانه با قدمت بیش از 27 سال را معرفی نماییم.

پارکت های تمام چوب ( پارکت طبیعی):

این محصول در 4 سایز تولید و یا عرضه میگردد

  • پارکت های تمام چوب سایز 8*25*120میلیمتر که به سایز موزائیکی یا پارکت کشوری معروف است که بصورت سالید یا تک لایه عرضه می­گردد. این پارکت ها قابلیت استفاده در طراحی های داخلی مدرن و کلاسیک را دارا می باشد.شایان ذکر است پارکت های سایز ریز یا پارکت کشوری از چوب های مختلف بلوط، راش، ون، ممرز، گردو، آزاد، گیلاس و... می باشد. پارکت های چوب سایز ریز میتواند از حالت کلاسیک و سنتی خارج شده و به شکل English pattern فرش شود. اکثر پارکت های قدیمی که در بسیاری از منازل، ادارات، هتل ها و کاخ ها کار شده از این سایز می باشد. اصالت و شکوه پارکت سبب شد آرشیتکت های انتخابی غیر از آن نداشته باشند که این موضوع در ساختمان های لوکس و کاخ ها نمایان است. لازم به ذکر است پارکت های کاخ های سعدآباد، گلستان و نیاوران در زمان پهلوی اول و همزمان با طراحی فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت. سایز های مشابه وارداتی که از شرق اروپا وارد می شود معمولا 8*30*160 است.

 

  • پارکت های طبیعی سایز متوسط 12*50*300 میلیمتر که جز سایز های قدیمی نیز می­باشد که بصورت سالید یا تک لایه از محصولات روتین این کارخانه می باشد. این محصول با چوب های بلوط، راش، ون، افرا، گیلاس، ممرز، گردو و... قابل عرضه و فروش است. این پارکت ها بدون فاق و زبانه است و قابلیت حداقل 5 مرتبه ساب را دارد. خرید پارکت چوبی نیاز به اطلاعات بالا و کارشناسان خبره دارد. برای انتخاب و خرید پارکت چوبی با کیفیت حتما با ما تماس بگیرید. پارکت های طبیعی سایز متوسط قابلیت چیدمان با روش های جناغی، آجری، ترکیبی و... دارد. لازم است در هنگام خرید پارکت به جنس آن، ضخامت، گرمایش از کف داشتن یا نداشتن و بسیاری از مسائل دیگر توجه کنید. پارکت های تمام چوب بوسیله چسب های مخصوص پارکت به کف نصب می شود . بنابراین پارکت های طبیعی در هنگام راه رفتن، صدا نمیدهد و موریانه نمی­زند. تخته هاییکه برای پارکت استفاده می شود دارای رطوبت پایین می باشد و صمغ های آن خارج شده یا برای موریانه جذابیت ندارد. پارکت می­تواند علاوه بر مصرف خانگی به عنوان کفپوش ورزشی، کفپوش سالن یوگا، کفپوش سالن جیم و کفپوش فضاهای ادارای-تجاری نیز بکار رود.

 

  • پارکت های سایز بلند در سایز های طول 1200- 420 میلیمتر، عرض 50-120 میلیمتر و صخامت26-10 میلیمتر که بصورت سالید یا تک لایه در کارخانه البرز پارکت قابل تولید و عرضه است. پارکت بلوط، پارکت راش، پارکت ون (زبان گنجشک)، پارکت اقاقیاف، پارکت گردو، پارکت آزادو... از محصولات البرز پارکت است. امروزه این سایز ها جز رایجترین و مشتری پسند ترین ابعاد پارکت می باشد که با چوب های مختلف قابل اجرا است. پارکت با این ابعاد با فاق و زبانه تولید می شود اما به نظر نگارنده بهتر است بدون فاق و زبانه ارائه شود. پارکت ها در این سایز ممکن است نسبت به رطوبت نسبی محل واکنش نشان دهند و ممکن است فاق و زبانه ایی بودن پارکت موجب بلند شدن ناحیه ایی یک قسمت شود. رطوبت پارکت یکی از معظلات پارکت اما قابل کنترل است که برای اندازه­گیری نیاز به رطوبت سنج های است. این سایز پارکت ها نیز به روش جناغی، آجری و...قابل اجرا است.

 

  • پارکت های مهندسی شده یا engineered  در سایز های 14*180*1800 میلیمتر و 14*160*2200  میلیمتر از برندهای معتبر کشورهای آلمان، فرانسه و سوئد عرضه میگردد. لایه بالایی تمام این محصولات از چوب بلوط و لایه های زیرین از کاج و یا راش و.. تهیه و تولید می شود. پارکت های مهندسی از نظر روش نصب بسیار راحت و آسان انجام می شود و معمولا در دو نوع رنگ شده و خام در البرز پارکت عرضه میگردد. پارکت های مهندسی یا چند لایه از مدرنترین متریال های دکوراسیون های مدرن است که بصورت 1 strip-3 strip در البرز پارکت موجود است. پارکت مهندسی شده یا اینجینیرد نسبت به پارکت های سالید یا تک لایه مناسب تر برای سیستم های گرمایش از کف است. البته ویژگی های زیر سازی پارکت شامل چهار نکته dry, clean-level-solid بایستی در هر دو نوع پارکت مهیا باشد. از نظر قیمت پارکت، پارکت های مهندسی شده نسبت به پارکت های قدیمی گرانتر است اما هزینه نصب پارکت مهندسی شده پایینتر است. نصابان پارکت چوبی فعال در البرز پارکت همگی سابقه بیش از 30 سال نصب پارکت را دارند و در گذشته در شرکت پارکت کشوری مشغول به کار بوده اند. نصب پارکت چوبی فرایندی در ظاهر آسان اما نیاز به مهارت بالایی دارد. هزینه نصب پارکت های مهندسی شده به دلیل اینکه فرایند فینیشینگ قبلا در کارخانه انجام شده ارزانتر است.

 

  • انواع یراق آلات و پروفیل های چوبی مانند قرنیز چوبی، قرنیز ام دی اف، فتیله، آستانه، تاشو، نبشی، اسکوتی و کف پله از محصولات تولیدی در البرز پارکت است. این محصولات در سایز های استاندارد و یا بصورت customize  شده تولید و عرضه میگردد. جنس چوب آنها معمولا از جنس چوب پارکت می باشد. قرنیز ، اسکوتی، فتیله نقش درز گیر و یا پوشش دهنده درز پارکت را دارند. کف پله نیز بسته به طرح و در ضخامت های مختلف تولید می­شود.

 

  • رنگ، لاک ، روغن و سایر پوشش های گیاهی مخصوص پارکت نیز از دیگر محصولات البرز پارکت است که از برندهای معتبر ایتالیا، آلمان و بلژیک بصورت مستقیم وارد می شود. لاک های گیاهی از عصاره آفتابگردان، سویا، برزک و سایر گیاهان تولید می شود. همچنین اویل ها نیز معمولا از درختان مناطق استوایی بدست می آید. رنگ های گیاهی نیز از عصاره پوست گردو ، پرتقال و... محصولات گیاهی بدست میآید که بر خلاف نیم پلی استر فاقد بو و ذرات شیمیایی voc free است . همچنین رنگ های گیاهی حدود 2 میلیمتر درپارکت چوبی نفوذ میکند. تمامی این محصولات به روز هستند و در کشورهای اروپایی و امریکا در حال حاضر مصرف می شود همچنین تاییدهای انجمن دوست دار محیط زیست را دارند. این محصولات معمولا پایه آب و پایه روغن دارند و بعضی برند ها بایستی دو جز با هم ترکیب و یک مرتبه روی پارکت اعمال شود اما بعضی دیگر پارکت ابتدا رنگ شده و پس از خشک شدن یک یا دو مرتبه پوشش سازگار با رنگ اعمال می شود اما همه این رنگها طرح و نقش چوب را نشان میدهند و در درجه مات و براق موجود است.

 

  • چسب پارکت در دو نوع پایه آب تک جزئی و پلی یورتان دو جزئی تولید و عرضه میگردد. این محصولات بطور تخصصی در پروژ های البرز پارکت استفاده و همچنین در بازار نیز عرضه میگردد. همچنین سعی شده بهترین کیفیت مواد اولیه چسب پارکت تهیه و استفاده شود. به دلیل تجربه های فراوان در نصب پارکت چوبی، چسب پارکت مهمترین متریال مصرفی مشخص شده و لازم است در فرایند انتخاب و نحوه مصرف، دقت شود. چسب پارکت از محصولات مهم البرز پارکت است که در بسته بندی های 1+10 تولید میشود. چسب پارکت پلی یورتان معمولا در کف های نامسطح و ...مصرف می­شود و به دلیل عدم وجود آب در آن، 8 ساعت بعد از مصرف میتوان روی پارکت چوبی قدم زد و یا فرآیند دیگری روی پارکت چوبی اجرا کرد. اما چسب های پارکت پایه آب حداقل نیاز به 5 روز زمان برای خشک شده نهایی دارد و هاردنر ندارد. چسب پارکت به دو شیوه "بوسیله شانه" و "بصورت نقطه ایی" زیر پارکت چوبی قرار میگیرد. شایان ذکر است در چسب های دو جزیی، دو جز بایستی به دقت هم زده شود تا رنگ چسب تغییر و ثایت  شود. برای رسیدن به این منظور بهتر است از تیغه پروانه ایی روی دستگاه استفاده شود.

 

  • پارکت های فضاهای ورزشی،  اداری، تجاری نیز جز کفپوش های تخصصی است که در البرز پارکت عرضه می شود. این محصولات از برند معتبر junckers دانمارک است که جز 5 تولید کننده برتر پارکت در دنیا است. طریقه نصب کفپوشهای ورزشی بصورت خاصی است و به راحتی تراز می شود. همچنین قطعات لاستیکی زیر پارکت با خاصیت الاستیک خود، استاندارد انعطاف مورد نیاز برای ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال، اسکواش، هندبال و...دارا است.  junckersکه بصورت انحصاری  توسط البرز پارکت وارد شده و هم اکنون بصورت دپو در انبار موجود است.

 

  • ترموود یکی از مهمترین محصولات البرز پارکت است که بصورت مستقیم و Grade A از فنلاند، ترکیه و... بصورت مستقیم وارد می شود. برندهای مورد نظر جز با کیفیت ترین ترموود های جهان می باشد که همگی عضو انجمن ترموود فنلاند می باشند. ترموودها به دو گروه پهن برگ و سوزنی برگ تقسیم می شوند. از گروه اول ترموود اش یا ترموود زبان گنجشک یا Ash thermowood نام دارد که در عرض های 16-10 سانتیمتر و ضخامت 22-20 میلیمتر عرضه می شود. ترموود اش بصورت تایل های 30*30 سانتیمتر نیز موجود می باشد که برای تراس، بالکن و روف گاردن ها استفاده می شود. ترموود اش می تواند بصورت پروفیل های مختلف مانند UTV-UTZ-SHP است که هر کدام زیبایی های خاص خودشان را دارند. همچنین ترموود های اش دکینگ نیز از دیگر محصولات البرز پارکت است که بصورت الواری و تایلی موجود است. ترموود پاین یا کاج نیز از محصولات البرز پارکت است که در ابعاد و پروفیل های مختلف موجود می باشد. بهترین کاربرد این محصول سوزنی برگ بصورت نما (Cladding)، دیوارپوش، پرگولا، روف گاردن، تراس، فلاورباکس ، لوور چوبی، دور استخر و درون استخر است که میتواند روحی مدرن به فضاهای داخلی و خارجی ببخشد.

 

 

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج