مقالات

پارکت چوبی

پارکت چوبی دیر زمانی است که در کف منازل و فضای داخلی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد . پارکت موجب شده کاربرد سایر متریال‌های مربوط به این موضوع کمرنگ‌تر شده باشد. پارکت چوبی در مقایسه با سرامیک، کاشی و سنگ از جذابیت بصری، گرمابخشی به محیط و انرژی بالاتری برخوردار است.

در فضاهایی که کف آن‌ها از پارکت چوبی پوشیده شده است طراح برای دیزاین داخلی آسوده خاطر است . زیرا چوب پارکت، مانند گل و درختان زینتی در محیط داخلی خانه حس زندگی و پویایی را ایجاد می‌کند. رنگ و نوع چوب پارکت در علم روانشناسی حس گرمابخشی به محیط ساکنان آن می‌بخشد.

بافت خشن سنگ و سرامیک کودکان ما را که مرتبا در معرض تماس با پوشش کف هستند می‌آزارد و عدم اطمینان را القا می‌کند. پارکت چوبی با مبلمان منازل که عمدتا از جنس چوب است هارمونی بالایی دارد . رنگ‌های متنوع این محصول در مقابل سایر محصولات مزایای بالاتر را به خود اختصاص می‌دهد. انواع رنگ‌های چوب مانند بلوط، گردو، ماهاگونی و تنوع و دامنه انتخاب بالایی به طراح میدهد. همچنین کاربرد رنگ‌های جدید گیاهی در فام های مختلف و غیر متعارف مانند سفید و مشکی این فرصت را می‌دهد که طراح با خیال راحت به هارمونی رنگها برسد.

دلایل محبوبیت پارکت چوبی

به دلیل مقاومت و طبیعی بودن پارکت این محصول در صورت نگهداری صحیح از عمر طولانی و بالایی برخوردار است . به مرور زمان از کیفیت آن کاسته نمی‌شود و ثبات دارد. حتی در صورت استفاده مداوم یا خوردگی رنگ و یا از بین رفتن لایه رویی پارکت در بعد از سایش می‌توان آن را به سادگی ترمیم کرد. کافی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن سطح رویی پارکت را با دستگاه‌های مخصوص ساب زده . سپس آن را رنگ یا روغن زد که دقیقا به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. در واقع می‌توانید با کمترین هزینه مجددا صاحب پارکتی نو شوید.

پارکت چوبیپارکت چوبی

بعضی از مزایای پارکت چوبی


:در اینجا برخی مزایای پارکت چوبی عنوان می‌شود تا بتوانید در انتخاب بهترین نوع پارکت تصمیم گیری کنید

 چوب به دلیل طبیعی بودن، حس گرمی و مطلوبی را به انسان منتقل می‌کند

اگر دقت کنید امروزه تولیدکنندگان لمینیت و حتی سرامیک به تولید محصولاتی با طرح پارکت روی آورده‌اند . حال آنکه پارکت چوب طبیعی این حس را به خوبی به مصرف کنندگان آن القا می‌‌کند.

پارک یک عایق حرارتی و صوتی

پارکت یک عایق حرارتی و صوتی به حساب می‌آید . فضا را کاملا آکوستیک میکند به طوری‌که در زمستان از انتقال سرما به محیط و کف پا جلوگیری میکند .  در مصرف انرژی نیز بهینه است . در صورتی که سایر متریال‌ها این گونه نیستند.

جلوگیری از ضربه های شکننده


پارکت چوبی به دلیل بافت طبیعی چوب باعث جلوگیری از ضربه‌های شکننده در برخورد با اشیا و انسان می‌شود . بنابراین توصیه می‌شود در مکان هایی که رفت و آمد افراد میانسال و کودکان زیاد است از پارکت چوبی استفاده کنید.

همچنین امروزه یکی از مشکلات مهندسین در ساختمان‌ها تحمل بار اضافه بر سازه است . پارکت چوبی به دلیل سبک بودن این مشکل را برطرف کرده است. علاوه بر این نصب پارکت چوبی به مهارت بالایی احتیاج دارد

قابلیت جابجایی آسان

همچنین از مهم‌ترین مزایای پارکت چوبی در صورت نصب به صورت چسب، قابلیت جابه‌جایی آن به جهت بازسازی و یا نقل مکان از جایی به جای دیگر است . حتی کالای دست دوم آن در بازار به قیمت هایی برابر با لمینیت نو ارزش دارد.

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج