مقالات

پارکت فرآورده اي صد در صد طبيعي و بخشي از حيات گیاهی است با واکنش ها و رفتاري کم و بيش همانند خاستگاه اوليه حياتي خود. گرايش به ايجاد تعادل رطوبتي (هیگروسکوپیک)با محيط اطراف،

از جمله اين واکنش هاست . اين محصول عليرغم طي کردن فرآيندي نسبتاً کامل و طولاني در کوره هاي چوب خشک کني و تنش زدائي، همچنان خاصيت گرايش به ايجاد تعادل رطوبتي با محيط اطراف را دارد ( هیگروسکوپیک) که البته مقدار آن بسيار اندک است اما مهمترین مسئله نصب پارکت های تمام چوب می­باشد.

از ابتدای تولید پارکت چوبی، چوب بلوط توانسته خواسته های آرشیتکت و مشتریان محترم را برآورده سازد. ویژگی های بنیادی بلوط مانند طرح و نقش بسیار زیبا، مقاومت در برابر تغییر سایز، مقاومت مکانیکی و فیزیکی، مقاومت در برابر سایش موجب حس رضایت تولید کنندگان آن در کنار پراکنش بالا جنگل های بلوط در سراسر دنیا و قیمت مناسب آن شده است. مشتریان شامل مهندسان، طراحان و مشتریان خانگی نیز رنگ  عسلی پارکت بلوط را بسیار می پسندند. رنگ عسلی آن میتواند با هر دکوراسیونی هارمونی داشته باشد. علاوه بر این پارکت بلوط رنگ پذیری بسیار عالی دارد و در زمان مصرف رنگ و لاک های گیاهی نیز این خاصیت رنگ پذیری را بهتر از هر چوبی نشان میدهد اما به عنوان مثال پارکت چوب راش این رنگ پذیری را ندارد و پس از رنگ، چه شیمیایی و چه گیاهی حالت لکه می شود که در بعضی سلایق نیز این، خود زیبایی طبیعی است

این پارکت ها در چندین گرید عرضه می­شود که بر اساس هارمونی و یا تنوع رنگی طبقه بندی می شود. بدین معنی که خصوصیات مکانیکی و بافت چوب قابل قبول است اما نحوه برش ها و تعداد گره های روی پارکت از اصول طبقه بندی درجه هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت و به عبارت بهتر خصوصیات پارکت های تک لایه و چند لایه را مورد بررسی قرار دهیم.

پارکت های مهندسی چند لایه

اگر قصد استفاده از پارکت را داريد، بهتر است قبل از انتخاب نوع آن، شرایط منزل یا ساختمان خود را بررسی کنید . اگر در همان منزل زندگی بهتر است از پارکت های تمام چوب آماده استفاده کنید. در این نوع پارکت ها که به مهندسی یا اینجینیرد معروف است تمامی مراحل آماده سازی، رنگ و... در کارخانه انجام شده و پارکت بصورت فاق و زبانه و یا به کمک چسب، روی زمین نصب می شود. در این مدل پارکت سرعت نصب بسیار بالاست و  فضایی در حدود 100 متر مربع در 3 روز نصب و تحویل کارفرما شود. در این روش از گرد و خاک و تخلیه وسایل خانه، بوی چسب و رنگ خبری نیست. این پارکت ها از نظر دکوراسیون داخلی مدرن تر هستند.

پارکت سالید یک تکه

اما در نوع دیگر، پارکت های تک لایه ( فینیشینگ درون ساختمان انجام می­شود) بایستی کف ساختمان یا واحد، تخلیه و عاری از هر گونه وسیله باشد این موضوع نشان می­دهد در هنگام اجرا، نمی­توان در منزل سکونت داشت و این مورد بسیار مهم است. قسمت های مهم ساختمان مانند تابلو، لوستر، کابینت ها و... بایستی کاور شود. در هنگام اجرای کار، گرد و خاک- سر و صدا و بوی رنگ- تینر خواهید داشت که معمولا تا دو هفته این موضوع البته با شدت کمتر در ساختمان ادامه دارد.

 در مورد زمان تحویل کار نیز می­توان گفت در این نوع پارکت سرعت روند کار پایین است و برای فضایی حدود 100 متر مربع حدود 7 روز زمان نیاز است. نصاب ابتدا چسب مخصوص پارکت را روی زمین با استفاده از کاردک مخصوص می­کشد و سپس پارکت های خام را یکی یکی کنار هم می­چسباند. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص، 4 مرحله ساب یا سمباده می­زند تا پارکت چوب کاملا صاف و صیقلی شود و عاری از هر گونه خط و خش اضافی شود. سپس یک مرحله از لاک را روی پارکت با استفاده از غلطک اجرا میکند، سپس با استفاده از بتونه مخصوص تمام درز ها را پر می­کند مجدد ساب زده می شود و نهایتا با سمباده شماره 150 یا 180 کار آماده لاک نهایی می شود که بعد از آن پارکت رنگ و طرح نهایی خود را یافته است. البته قبل از این مرحله میتوان قرنیز چوبی هم نصب شود.

البرز پارکت با تیم اجرایی قوی و با تجربه خود پاسخگوی نیاز مشتریان عزیز می باشد.

دوام ** شیوه نصب سرعت اجرا رنگ پذیری مقاومت در برابر رطوبت  ابعاد هر تایل*
عالی چسب پایین عالی متوسط بهتر است طول بیش از 150 و عرض بیش از 15 سانتیمتر نباشد

پارکت چوب سالید

 (یک تکه)
بالا چسب- فوم بالا عالی بسیار بالا از نظر ابعاد هیچ گونه محدودیتی ندارد پارکت چوب آماده مهندسی (چند لایه)

* ابعاد بالای پارکت سالید، در برابر مخاطرات محیطی آسیب پذیری بیشتری دارد

**دوام هر کدام از پارکت ها به سبک زندگی بستگی دارد

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج