مقالات

دوام زیاد و ثبات ابعاد

پس از تیمار حرارتی (فرآیند ترمو شدن)،  درصد رطوبت چوب به 6-4 درصد کاهش یافته و چوب اصطلاحا دارای ویژگی ای به نام ( تعادل رطوبتی)

 می گردد که در نتیجه آن جذب  رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این امر تأثیر خاصی در  ویژگی های ظاهری ترموود، کاهش شکاف های عمیق و سطحی می باشد.

مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

به دلیل شکستن و تجزیه ی سلولزها ( زنجیره قندی ) در چوب ترموود شده باکیفیت عالی، این هیچ جذابیتی برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی چوب نخواهند بود.

فاقد صمغ اند و دارای خلوص و یکنواختی هستند

هنگامی فرآیند ترموود شدن روی چوب های مختلف انجام می شود، رزین و سایر مواد مضر آن مانند فرمالدهیدها از بین می­رود  و باکتری های آن از بین می­روند و این سبب تولید  یک متریال خالص و استریل مانند قرار دادن در اتوکلاو می شود . این تیمار ها موجب کاربرد این چوب ها در فضاهای مختلف بیرونی و داخلی می گردند. همچنین این عملیات روی چوب موجب یکدستی رنگ آن شده و رنگ آن با توجه به نوع و واریته چوب مشخص می شود. این عملیات (ترمو کردن) یعنی کاهش درصد رطوبت موجب افزایش مقاومت آنها به شرایط محیطی، مقاومت در برابر پوسیدگیها،جلوگیری از پوسته شدن و ترک برداشتن چوب و همچنین کاهش سطح انقباض و انبساط می­شود. صنعت ترموود از کشور فنلاند شروع شد و با توجه به دسترسی آنها به منابع پایدار جنگلی، رتبه اول را در کیفیت و کمیت ترموودها بدست آورده است.

از سال 2012 به بعد کارشناسان فنلاندی به دنبال تحقیقات بیشتر رفته و ترموود نسل دوم را به مرحله تولید رساندند که موجب مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و چندین سال، بالا رفتن درصد عایق حرارتی، افزایش مقاومت در برابر آتش سوزی، UV ، افزایش عایق صوتی بسیار بالاتر و...می شود.

همانطور که در مطالب قبل نیز توضیح دادیم، ترموود ها از نظر سختی به دو نوع سخت چوب ها و نرم چوب ها تقسیم بندی میشوند. ترموود های ون، ایروکو، ساپلی جز سخت چوبان و ترموود های کاج، صنوبرو...جز نرم چوبان هستند. فرایندهای ترمو شدن سبب افزایش کاربرد چوب شده و می­توان با خیال راحت این محصولات را در برابر نور آفتاب و برف و باران بکار برد. البته موضوعی که اغلب از طرف مشتریان یا کارفرماها فراموش می شود، رسیدگی هر ساله به ترموودها است. تمدید رنگ، لاک و یا روغن  روی ترموودها میتواند دوام آنها را بسیار بیش از پیش افزایش دهد. نکته بسیار مهم دیگر، چگونگی نصب ترموود ها روی دیوار، تراس، و یا روف گاردن است و استفاده از پیچ های استنلس استیل که زنگ نمی زند، یا گیره های با کیفیت و یا ایجاد فضا برای گردش هوا در زیر کار از این موارد است. همچنین انتخاب نوع ترموود در برای جایگاه مورد نظر بسیار مهم است. سعی کنید از نرم چوب ها برای کف و یا جاهایی که نیاز به مقاومت مکانیکی دارد استفاده نکنید.

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج