مقالات

پارکت چوبی به نوعی کالای لوکس که از جنس چوب بوده شناخته می شود. پارکت چوبی جز متریال هایی است  که هیچکدام از نمونه های دیگر تا کنون نتوانسته اند با زیبایی و گرمی آن رقابت کنند.

استفاده از این کالای چوبی در کف برخی منازل، فروشگاه های لوکس،رستوران و کافه های خاص، گالری و موزه های مشهور به خوبی تائیدی بر این مساله می باشد که مخاطبان این محصولات را  در طبقه بندی خاص از متریال های ساختمانی قرار می هد . این افراد با آگاهی از اینکه با چه کالای حساسی طرف هستند، با اینکه می دانند این محصول در برابر آب واکنش نشان داده و حساس است، باز هم جذب ظرافت و ساختار بینظرش شده و از آن بهره می برند .

پارکت چوبی

همانطور که گفته شد حساسیت بالای پارکت چوبی سبب می شود تا مشکلاتی نیز برای آن به وجود آمده و از آن مهمتر نیاز به رفع این مشکلات بیش از سایر متریال های مشابه آن حساس  است .به همین دلیل بسیاری از افرادی که آمادگی این مشکلات را ندارند ، از این کالای چوبی خسته شده و عیوب آن را بیش از مزایای آن می بینند . ساب و لاک پارکت به عنوان مجموعه اقداماتی ضروری که شرایط مناسب اولیه پارکت چوبی را مجدد به آن بر می گردانند .

 پارکت های چوبی ممکن است در طی سالیان دچار مشکلاتی شوند که لق شدن آنها ، ایجاد درز میان قطعات مختلفشان، ایجاد خط و خش، قاشقی شدن، از آن جمله می باشند. در چنین شرایطی وجود گروه های متخصص  و با تجربه بسیاری از دلنگرانی ها را از بین برده است. گروه های تعمیرات و نگهداری در ابتدا به ثابت کردن جایگاه هریک از این قطعات می پردازند. جایگذاری قطعات جدید به جای نمونه های ترک برداشته، بارگذاری مجدد پارکت های لق شده با چسب های جدید ، پر کردن فاصله میان پارکت ها با بتونه های مخصوص  و اطمینان از سالم بودن همه قطعات، گام اول ساب و لاک پارکت می باشد .

پس از این مرحله که اصطلاحا (تعمیرات)نامیده میشود ، دستگاه ساب با سمباده های مختلف، سبب می شود تا قطعات تازه با نمونه های قدیمی هم شکل گردند، رنگ کف به شکلی یکسان در آیند و اگر قسمتی از سطح دارای ناخنک و فرو رفتگی در اثر ضربه باشد با سایر نقاط هم تراز گشته و در نهایت سطح کار یکدست و صاف شود .

ساب پارکت چوبی

با اطمینان از یکدستی کف که خود طی چند مرحله ساب خوردن و هنچنین پرداخت پارکت چوبی حاصل می شود آخرین مرحله کار انتخاب نوع پوشش پارکت می باشد. امروزه رنگ و لاک و روغن های گیاهی جایگاه ویژه ایی در این حرفه پیدا کرده اند. تمامی این مواد سالم، بدون هیچ گونه مواد شیمیایی، بدون بو و بخارات سمی میباشد. البته لاک پارکت  از جنس نیم پلی استر سالیان سال استفاده شده و از نظر کارایی بسیار مناسب است. این مرحله  علاوه بر اینکه از زیبایی اثر نمی کاهد ، بلکه به افزایش ایمنی آن نیز کمک می کند ، با این تفاوت که بواسطه درخشندگی این مواد ، زیبایی پروژه مورد نظر ما چندین برابر نیز می شود. در نهایت قابل ذکر است که لاک پارکت با توجه ویژگی های ساختاری پارکت میتواند  حداقل تا 8 سال از آن محافظت کند و به عمر آن بیافزاید .

کف پوش پارکت چوبی

کف هر ساختمانی را می­توان با متریال های  مختلفی پوشش داد. مطابق با نوع کاربری فضا و هزینه انجام شده نوع پوشش کف انتخاب می شود. کاربری محیط،  تاثیر زیادی روی نوع کف پوش خواهد داشت. مثلا در محیط یک رستوران یا کافه پارکتی که ضخیم تر و مقاوم به رطوبت باشد، گزینه­ی خوبی خواهد بود. امروزه یکی از بهترین کف­پوش هایی که می توان برای فضاهای مختلف انتخاب کرد، پارکت است. پارکت های چوبی دارای محبوبیت بسیار می­باشد. در واقع پارکت­ها یک سری تکه چوب هستند که مانند پازل بوسیله چسب مخصوص در کنار هم چیده شده و باعث به وجود آوردن یک طرح کلی می شوند. پارکت را می­توان به شیوه های مختلف و به صورت لوزی، شطرنجی، طرحدار و ترکیبی و در ابعاد مختلف در کنار هم چید.

رایج ترین نوع چینش پارکت، پارالل است که پارکت ها به صورت موازی کنار یکدیگر قرار میگیرند. ماده­ی اولیه پارکت از چوب طبیعی است. چوب به کار رفته در پارکت چوبی پس از نصب شدن نیز خواص خود را حفظ می کند. پارکت ها به صورت موازی روی کف محیط قرار گرفته و دورتا دور آن را قرنیز می پوشاند. استفاده از پارکت چوبی برای کف ساختمان محیطی گرم و مطلوب را به وجود می آورد.

جنس چوب بکار رفته در پارکت چوبی

مهمترین ویژگی های پارکت چوبی

- پارکت چوبی تکه ایی از چوب است که دارای زیبایی طبیعی می باشد.
- پارکت چوبی در برابر سرما، گرما و آلودگی صوتی عایق طبیعی خواهد بود.
- پارکت با توجه به عمر چوب و ...از قیمت مناسبی برخوردار است.
- پارکت دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری نسبت به دیگر کف پوش ها خواهد بود و در برابر سرما و گرماخاصیت انعطافی دارد
- وزن پارکت بسیار سبک است و در نتیجه سازه را سبکتر میکند.
- پارکت می تواند فضای جانبی خود را نیز زیبا و روح بخش کند. بنابراین مهمترین ویژگی پارکت این است که روح طبیعت را به داخل ساختمان می آورد. در واقع زیبایی محیط وابسته به پارکت - های چوبی آن خواهد بود.

آخرین مقالات

قطعا بیشتر چوب ها به آب حساس هستند و این موضوع در پارکتهای چوبی یک مسئله مهم است
خرید پارکت چوبی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی موضوع مورد بحث ما در این بخش میباشد، استفاده از پارکت معمولا در روند...
ماده اولیه پارکت­ها از چوب است، بنابراین مقاومت و عمر بالایی دارند و می توان بدون هیچ محدودیتی از آنها استفاده کرد.

        "البرز پارکت تخصصی ترین شرکت در زمینه پارکت های تمام چوب با بیش از 27 سال سابقه"

27
سال فعالیت مداوم در صنعت چوب
تحت نظر انجمن صنفی کارفرمایی و معماری ،طراحی داخلی تهران
مورد تایید جامعه معماران ایران
 
 
 

تماس با ما :

 تلفن : 26294173 - 26294179
موبایل : 09123379165
آدرس : خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ملت - خیابان مهیار (بازدید با هماهنگی قبلی)
آدرس کارخانه: هشتگرد - شهرک صنعتی فخرایران- شرکت البرز پارکت

جوایز و گواهینامه ها:

تندیس نمایشگاه بین المللی HOFEX 2006

گواهی ثبت

لوح یادبود نمایشگاه بین المللی

لوح یادبود HOFEX & MEDEX 2006

لوح زرین نمایشگاه بین المللی

طراحی و اجرا توسط : نقشگران آماج